Новости интернет-партнеров

Размер текста
23.12.2011

Протокол заседания ВР по обсуждению законопроекта по страхованию с/х продукции (выписка)

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради

України  А.І.МАРТИНЮК

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Розглядаємо питання проект Закону про особливості здійснення страхування сільськогосподарської продукції з державною фінансовою підтримкою (реєстраційний номер 5063) (друге читання). Доповідає голова підкомітету Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Марина Володимирівна Перестенко, будь ласка.

Голова комітету доповідає, прошу, Григорій Миколайович.

11:27:50

КАЛЕТНІК Г.М.

Шановний Адаме Івановичу! Шановні народні депутати! Шановні колеги! Слід зазначити, що сільськогосподарське виробництво в усьому світі пов’язано з системними, катастрофічними природними ризиками, а агрострахування  це є одним із найбільш ефективних методів управління ризиками в агропромисловому комплексі. Страхування ризиків сільськогосподарського виробництва скрізь у світі  є важливим елементом системи фінансово-кредитного забезпечення сільськогосподарських виробників.

Перша і головна мета страхування сільськогосподарських ризиків –  це частково або повністю компенсувати товаровиробнику втрату врожаю, яка можлива через несприятливі природні явища. Наскільки ризиковане сільськогосподарське виробництво, я думаю, не треба нікому роз’яснювати, оскільки це все твориться під відкритим небом.

Другою метою страхування є покращання фінансового становища сільськогосподарського виробника з точки зору його кредитоспроможності. Кредитні організації всіх типів: банки, кредитні спілки, приватні особи віддають перевагу тому сільськогосподарському виробнику, який має гарантію збереження певного рівня свого доходу при настанні стихійних лих і втрат врожаю.

На превеликий жаль,  стратегія розвитку системи аграрного страхування обговорюється в Україні вже майже  дев’ять років, проте до цього часу вона не створена.

Нерозвиненість страхування істотно послаблює можливості розвитку аграрного сектору, адже результати господарської діяльності в цьому секторі більші ніж у будь-якому іншому залежать від погодних умов. Отже, шановні колеги, законопроект про особливості здійснення страхування сільськогосподарської продукції з державною фінансовою підтримкою, який внесено сьогодні на ваш розгляд в першому читанні, прийнятий Верховною Радою ще 21 жовтня 2009 року.

Хочу відразу відповісти на питання: чому законопроект винесено на розгляд лише тепер?  По-перше, Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин розглядав дуже багато різних концепцій розвитку ринку агрострахування. По-друге, було розпочато адмінреформу. І оскільки безпосереднім суб’єктом страхування є і Міністерство аграрної політики та продовольства, ще чітко не було визначено його статус та коло повноважень.

При доопрацюванні цього законопроекту комітетом було проведено ряд робочих засідань, зустрічей і таким чином було вироблено концепцію підтримки цього законопроекту. За результатами проведеної роботи було розглянуто 131 поправку, з яких 115 враховано, 6 враховано по суті. Щодо зауважень Головного юридичного управління до другого читання проект закону було доопрацьовано і внесено ці пропозиції.

Тому прошу вас, шановні колеги, підтримати ініціативи народних депутатів аграріїв та прийняти законопроект в другому читанні та в цілому як закон. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Ви чули, що абсолютна більшість поправок врахована, ті що не враховані зараз подивимось.

Терещук, 3 поправка. Не наполягаєте? Не наполягає.

4-а. Бут. Не наполягає.

13-а. Бут. Не наполягає.

Його ж, Бута, поправка номер 70. Не наполягає.

Бут. 77-а. Не наполягає.

84-а. Бута.

Поправка 92-а Бута. Не наполягає.

Всі решта поправок враховані.

Я ставлю на голосування  пропозиція про прийняття в другому читанні і в цілому Закону про особливості і здійснення страхування сільськогосподарської продукції з державною фінансовою підтримкою (реєстраційний номер 5063). Прошу голосувати.

11:32:13

За-240

Закон прийнято.

 

Обзор DEDALINFO