Пресс-релизы
«Роль страхового ринку у вирішенні проблеми безпеки дорожнього руху»
Дискусійний клуб було проведено під час Тижня безпеки дорожнього руху, організатором якого вже вчетверте поспіль стала ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху». Генеральним партнером Тижня безпеки дорожнього руху виступило Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ). Цього року Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху пройшов також за підтримки Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства інфраструктури, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, Міністерства охорони здоров'я та за активної участі страхового бізнесу України.
Участь у засіданні взяли народні депутати, представники Нацкомфінпослуг, дирекція МТСБУ, керівники страхових асоціацій, науковці, представники страхового бізнесу та ЗМІ.
Генеральний директор МТСБУ Борис Візіров зазначив: «Від імені Моторного бюро хочу подякувати усім, хто сьогодні приєднався до нашої дискусії і не залишився осторонь нагальних питань, що стосуються кожного з нас, як учасників дорожнього руху та громадян України. Ми переконані, що страховий ринок може і повинен брати найактивнішу участь у розробці шляхів виходу з критичної ситуації, яка на сьогодні існує на автошляхах України».
На засіданні було підписано Резолюцію, у якій страховий ринок України звернув увагу громадян та влади на необхідність активної громадської підтримки та державного сприяння, щодо прискорення розвитку галузі недержавного страхування в Україні, шляхом визначення відповідних пріоритетів у статтях Бюджету і відповідного унормування Закону України «Про страхування». Учасники дискусійного клубу запропонували державі та бізнесу об’єднати спільні зусилля в рамках єдиної програми, яка має бути розпочата вже в 2013 році.
РЕЗОЛЮЦІЯ
Дискусійного клубу на тему: «Роль страхового ринку у вирішенні проблеми безпеки дорожнього руху», що відбувся 16.11.12 у м. Києві в межах загальнодержавних громадсько-соціальних заходів «Тиждень безпеки дорожнього руху в Україні» .
Ми, представники ринку українського недержавного страхування, у т.ч. всіх професійних страхових об’єднань та провідних страхових організацій, які забезпечують соціальний захист мільйонів громадян України – учасників дорожнього руху, підтверджуємо важливу роль страхової галузі у справі сприяння безпеці дорожнього руху. Обов’язкове страхування автоцивільної відповідальності - є одним із впливових факторів на рівень безпеки дорожнього руху.
Україна підійшла до критичної межі щодо ситуації на автошляхах країни, настав час приймати кардинальні, конкретні рішення на загальнодержавному рівні. Ми маємо перейняти світову практику, у якій доведено ефективність державних програм з безпеки дорожнього руху, що мають постійне бюджетне фінансування. Також за кордоном активну діяльність з підвищення безпеки на дорогах провадять недержавні організації, які отримують спонсорське фінансування від бізнесу, особливо тих галузей, які економічно є зацікавленими у зменшенні кількості ДТП та їх наслідків.
В Україні є чимало фахівців, які володіють необхідними знаннями, технологіями та мають відповідний досвід для того, щоб розпочати системну та постійну роботу, спрямовану на зменшення трагічних наслідків ДТП, зниження розмірів економічних збитків для держави. Ми звертаємо увагу громадян та влади України на необхідність активної громадської підтримки та державного сприяння щодо прискорення розвитку галузі недержавного страхування в Україні шляхом визначення відповідних пріоритетів у соціальних статтях Бюджету та структурі ВВП України і відповідного унормування Законом України «Про страхування». Настав час об’єднати зусилля в рамках єдиної державної програми, яка має бути розпочата вже з 2013 року, і для реалізації якої вже сьогодні мають бути внесені відповідні зміни до проекту Держбюджету - 2013.
Необхідно невідкладно вибудувати цілісну систему співпраці між державними структурами та зацікавленим бізнесом задля подолання вкрай критичної ситуації з аварійністю на дорогах та безвідповідального ставлення значної частини учасників дорожнього руху до його безпеки.
Цією Резолюцією, ми як фахівці страхової галузі, підтверджуємо громадськості та владі України усвідомлення своєї професійної відповідальності за вплив через відповідні економічні інструменти на безпеку дорожнього руху в Україні та свою роль в ефективному фінансовому захисті десятків тисяч потерпілих - громадян та членів їх сімей внаслідок ДТП.
Пропонуємо першочергові заходи спрямувати на:
- Досягнення показника забезпеченості полісами обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності 95% автомобілів, що беруть участь у дорожньому русі, у тому числі шляхом посилення контролю з боку органів Державтоінспекції МВС України (за 9 місяців поточного року цей показник склав близько 86% з 9,5 млн. транспортних засобів, які задіяні у дорожньому русі).
- Запровадження одночасного та гармонійного збільшення розмірів страхового відшкодування та страхових внесків. Насамперед має відбутися зростання страхових виплат за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю (за підсумками 2011 року частка такого відшкодування в загальній сумі страхових відшкодувань з обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності не перевищила 2%).
- Скорочення граничних термінів виплат за договорами обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності до 90 днів (у 2011 році лише близько 37% вимог потерпілих врегульовувалися до 90 днів, 27% - від 90 до 150 днів, а 36% - від 150 днів і більше).
- Створення єдиного реєстру водіїв за усіма ДТП для підвищення ефективності функціонування системи «бонус-малус» (за 9 місяців 2012 року лише 0,003% страхувальників отримали «малус», 98,8% страхувальників отримали «бонус»).
- Забезпечення умов для ефективного застосування Європротоколу.
- Врегулювання страхових випадків у разі відсутності травмованих осіб та серйозних матеріальних збитків має відбуватися без залучення судових органів (на сьогодні понад 90% всіх справ за результатами ДТП, що мали ознаки страхових випадків, врегульовуються на підставі рішення суду).
- Кардинальна зміна відношення усіх державних інститутів щодо своєчасного надання документів, необхідних для врегулювання вимог потерпілих.
- Спрямування тарифної політики на підвищення безпеки дорожнього руху та на зменшення кількості ДТП, Встановлення таких тарифів, які б не заохочували недбале управління автомобілем (підвищення страхового тарифу через необачну поведінку «коштуватиме» такому автомобілісту дорожче, ніж штрафи, виписані представниками органів ДАІ).
- Профілактичні заходи, спрямовані на безперервне навчання та інформування водіїв, працівників транспортної галузі, правопорушників з питань безпеки дорожнього руху та обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності.
Одностайно підтримано всіма учасниками засідання
Источник: Дедал Инфо