Пресс-релизы

Размер текста
20.09.2012

Моторне транспортне (страхове) бюро України та Асоціація безпеки дорожнього руху підписали Меморандум про співпрацю

20 вересня о 12.30 Генеральний директор Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) Борис Візіров та Президент ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» (АБДР) підписали Меморандум про співпрацю між установами.

Проблема дорожньо-транспортних пригод  на дорогах України була і залишається актуальною. За статистикою, показник аварійності у нас у 2-2,5 рази вищий, ніж у Європі й США. І це, незважаючи на те, що рівень «автомобілізації» в Україні приблизно втричі нижчий, ніж у європейських країнах.

Таким чином, у нашій країні можна констатувати факт глибокої кризи системи забезпечення безпеки дорожнього руху. Вона проявляється в нездатності до швидкого реагування на зміни і реалізації послідовних заходів й системних стратегій безпеки на дорогах. Як наслідок, ситуація продовжує погіршуватися. Традиційні засоби зниження рівня ДТП не дають належного ефекту. Так, за  7 місяців цього року кількість ДТП з летальними наслідками зросла порівняно з відповідним періодом 2011 року на 15% (сталося понад 15 тисяч аварій зі смертельними наслідками).

Причиною цього є чимало факторів, зокрема, незадовільний стан доріг, невідповідні розміри штрафів за порушення правил дорожнього руху, низький рівень культури учасників дорожнього руху і багато інших.

Навряд чи така ситуація є для когось вигідною. І держава, й організації, і, зрештою, кожен житель України зацікавлені в поліпшенні безпеки дорожнього руху.

Проблема настільки загострилася останнім часом, що це питання  винесене на державний рівень. Кабінетом міністрів вже затверджена Стратегія підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року та розроблений План дій для реалізації цієї стратегії, виконавцями якого визначено велику кількість державних установ та інших організацій.

Тож, підписання Меморандуму про співпрацю між Моторним (транспортним) страховим бюро України та ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» - це крок до реалізації державної політики, націленої на кардинальне покращення ситуації у сфері безпеки дорожнього руху в Україні.

Документ було розроблено беручи до уваги:

- Резолюцію Генеральної Асамблеї ООН про проголошення 2011-2020 років Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху;
- Звіт Світового банку «Протистояння «смерті на колесах»: забезпечення безпеки дорожнього руху в Європі та Середній Азії»;
- Меморандум про співпрацю між Асоціацією та Глобальним партнерством з безпеки дорожнього руху;
- Стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року, схвалену розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011;
- План заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2015 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 березня 2012 р.

Але чи можуть страхові компанії зробити щось суттєве для налагодження системи ефективного забезпечення підвищення рівня безпеки на автошляхах України? Фахівці впевнені, що так.

«Партнерство і співпраця між секторами – обов’язкова умова, що може забезпечити додаткові можливості для поліпшення ситуації з безпекою на дорогах, - вважає президент ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін. - Страховий ринок, як і держава в цілому, зазнає значних збитків від ДТП. Понад 80% водіїв мають поліс ОСЦПВ. Практично кожне ДТП – це страховий випадок. Враховуючи масовість продажів ОСЦПВ, страховики можуть змусити водіїв їздити , так би мовити, акуратніше, застосовуючи для цього систему скидок і  надбавок (залежно від характеру керування автомобілем). Страхові програми, що заохочують уважних водіїв, - стандарт для західного ринку».

Прикладів ефективної співпраці держави і страхового ринку в справі зниження рівня дорожньо-транспортного травматизму більш ніж достатньо. Наведемо декілька:

1. У Франції в 1994 році між державою, Федерацією страхових компаній і Об’єднанням товариств взаємострахування було укладено угоду, що передбачала спільну роботу щодо аналізу ризиків і проведенню акцій, в тому числі й інформаційних.
2. У Фінляндії страховики можуть безпосередньо впливати на вирішення питань безпеки на автошляхах шляхом внесення пропозицій і участі в обговоренні даних проблем на рівні державних структур. Велику роль у підвищенні безпеки на дорогах відіграє Фінський центр автостраховиків (ФЦА).
3. Безпека дорожнього руху – одне зі статутних завдань Російського Союзу Автостраховиків, оскільки обов’язкове страхування цивільної відповідальності напряму пов’язане з цією проблемою.
На плідну співпрацю, направлену на підвищення безпеки на дорогах країни, сподівається й керівництво Моторного (транспортного) страхового бюро України.

«На жаль, за рівнем смертності в ДТП наша країна займає п'яте місце в Європі, - зазначив Генеральний директор МТСБУ Борис Візіров. - Щорічно в Україні відбувається майже 200 000 ДТП, в яких близько 40 000 осіб отримують травми, а близько 5 000 осіб – гинуть. Кожна третя особа, яка загинула – молода людна  у віці до 30 років. Страховики зацікавлені в підвищенні безпеки руху на автошляхах України. Адже суть страхування полягає не тільки у оперативному відшкодуваннях збитків, але й в попередженні ДТП, створенні безпечного простору на автошляхах для кожного громадянина. Тому, впевнений, що тісна співпраця з Асоціацією безпеки дорожнього руху та участь МТСБУ у державних програмах з підвищення рівня безпеки дорожнього руху дасть можливість страховому сектору внести свій вклад у покращення ситуації на дорогах».

Отже, можна стверджувати, що міжсекторне Партнерство з питань безпеки дорожнього руху в Україні дасть змогу:

- надати законний доступ до низки навиків і вмінь, стимулювати нові рішення, отримати нові знання
- створити нові механізми фінансування і співфінансування, а також надати доступ до нематеріальних ресурсів у вигляді послуг і продуктів партнерів
- створити механізм, що забезпечить реальні стійкі результати.

Всё по теме: МТСБУ
 

Обзор DEDALINFO